Friday 4 May 2012

Novel Usai... Aku Terima Nikahnya

Novel ini mengisahkan Puteri Nur Aina tidak pernah mengharapkan kehidupan indah di atas pernikahan terpaksanya dengan Iskandar Hafiz. Baginya, perkahwinan ini adalah penyelamat kepada dirinya yang derita dan dikongkong oleh keluarga angkatnya. Takdir telah menentukan mereka suami isteri telah jatuh cinta dan melalui fasa bahagia  alam rumah tangga. Nak tahu cerita seterusnya boleh google ye..tak pun baca online di penulisan2u.my.

Pada pendapat saya yang telah membeli novel ini bahawanya saya memang tak suka. Entah, tatabahasanya terlalu skema, padahal ini adalah novel yang kedua bagi penulis Umie Nadzimah.Jalan cerita ada cuma... Sepatutnya ianya menjadi lebih baik. (Maaf dikata, saya rasa rugi membelinya di PBAKL 2012.) Tapi mungkin pada orang lain, novel ini memang best.

Pada penulis ini, jangan marah ye..ambil yang positif...melalui kritikan daripada pembacalah, penulis boleh memperbaiki gaya penulisan dan mempelbagaikan lagi variasi penulisan.  Mungkin anda kecewa tetapi percayalah dengan kritikanla membantu anda untuk novel yang akan datang.

Ok..adios..





No comments:

Post a Comment